Föli halusi päivittää brändinsä ja saada johdonmukaisemman, omalta tuntuvan visuaalisen identiteetin.
Yhteistyö Hansdotterin kanssa on saumatonta, helppoa ja innostavaa. Fölin brändiuudistuksen lopputulos on kaikkea sitä, mitä Föli on.
Sinikka Martinez, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Föli
Vuonna 2014 liikennöinnin aloittanut Turun seudun joukkoliikenne eli Föli on tunnettu keltaisista värityksestään ja edelläkävijyydestään joukkoliikenteen toteuttajana. Hansdotterin kanssa vuonna 2022 tehty uudistus oli ensimmäinen kerta, kun Fölin brändiä muotoiltiin uudelleen.
Ikoninen “fölinkeltainen” sekä muu väripaletti päivitettiin ja ilmettä ohjattiin kohti strategisesti toivottua suuntaa. Määrittelimme arvot, vision ja mission sekä uuden sloganin – ja kokosimme kaiken yhteen tyylikkääksi brändikirjaksi. Lopputulos on kiistattoman fölimäinen.
Workshop-työskentely on tehokas metodi
Fölin brändiuudistus pohjautui yhteisiin workshopeihin (2 kpl) asiakkaan kanssa, joissa valikoitujen tehtävien ja moniäänisen keskustelun avulla saatiin aikaan yhteinen näkemys brändin ytimestä.
Workshop-työskentelyn tavoitteena on kaivaa yhdessä esiin hiljainen tieto ja saada eväät suunnittelun alkuun. Välitsekkauksilla varmistetaan, että luova suunnittelu on lähtenyt oikealle uralle.
Asiakkaan tarpeiden mukaan brändin kirkastuksen lopputuote voi olla monipuolinen brändikirja, kevyt graafinen ohjeisto – tai vaikka suoraan verkkoon toteutettu brändiopas.