Euroopan pidetyin joukkoliikennebrändi
Fölin brändi uudistettiin puhutelemaan paremmin kaupunkilaisten tarpeita. Uusi ilme ja strategia toivat kaivattua selkeyttä ja vaikuttavuutta sekä toivat näkyviin Fölin asukkaille tuoman mutkattoman arjen.
Asiakas
Turun seudun joukkoliikenneKumppanit
Vesa TyniAsiakkaan haaste
Turun seudun joukkoliikenne Fölin brändiudistuksen tavoitteina oli kehittää laatumielikuvaa ja brändikokemuksen yhtenäisyyttä.
Ratkaisumme
Föli-brändiin tuotiin uusia tunnistettavia visuaalisia elementtejä logon ja keltaisen värin rinnalle. Brändikokemusta selkeytettiin.
Vaikuttavat tulokset
Föli voitti asukkaiden tyytyväisyyttä mittaavan eurooppalaisen BEST-joukkoliikennetutkimuksen viidesti peräkkäin 2020–2025.

Fölin brändiuudistuksen lopputulos on kaikkea sitä, mitä Föli on: suunnannäyttäjä, seikkailumielinen ja sympaattinen. Yhteistyö Hansdotterin kanssa on innostavaa. Olemme todella tyytyväisiä työhön ja sen lopputulokseen.

Hyväntuulinen, kaupunkilainen, ikoninen
Fölin uudistettu brändi tuntuu yhtä tunnistettavalta kuin keltaisten bussien asema Turun seudulla. Uudet brändikuvat ja monipuolinen visuaalinen kirjasto auttavat luomaan vaikuttavaa, uskottavaa ja ilahduttavaa Föli-kokemusta.


Föli on ollut eurooppalaisen joukkoliikenteen BEST-tutkimuksen vertailussa paras ennätykselliset viisi kertaa putkeen 2020–25.
BEST (Benchmarking in European Service of Public Transport) -kyselyyn vastanneista asukkaista jopa 81 % oli tyytyväisiä Föliin (2025).

Saisimmeko auttaa?
Ota yhteyttä Hansdotteriin ja keskustellaan, miten voimme kirkastaa juuri sinun brändisi viestin.