Virtasen Maalitehdas

Perinteet ja innovatiivisuus samassa purkissa

Virtasen maalitehtaan juuret ovat 1950-luvulla ja Aimo Virtasen itse kehittämissä öljypohjaisissa, muovittomissa maaleissa. Ekologisuuden ja perinteikkyyden rinnalle ikoninen brändi tarvitsi tuoretta ajattelua markkinointiin.

Asiakkaan haaste

Virtasen Maalitehdas on perinteikäs, 100% muovittomiin maaleihin erikoistunut kotimainen maalitehdas Paraisilta. Brändin haasteena oli laajentaa asiakaskuntaansa ja modernisoida brändimielikuvaa, pitäen samalla kiinni perinteitä arvostavista asiakkaista.

Ratkaisumme

Yhteistyö on pitänyt sisällään useita monikanavaisia mainoskampanjoita, myymälämateriaaleja ja monipuolista markkinointiviestintää. Toteutuksissa yhdistyvät vastuullisuuden, muovittomuuden ja perinteikkään saaristolaisuuden ajattomuus moderniin rakentamiseen.

Vaikuttavat tulokset

Virtanen öljypohjaisten maalien ja laadukkaiden puunsuojaustuotteiden edelläkävijä ja markkinajohtaja useissa tuotekategorioissa. Kampanjat auttoivat Virtasta laajentamaan asiakaskuntaansa ja kehittivät brändimielikuvaa toivottuun suuntaan.

Virtasen Maalitehdas kulkee omaa polkuaan joka vuosi vaihtuvien trendivärien ja pikamuotien maailmassa. Brändin vahvuus on sen kestävyys monella tapaa. Tuote kestää aikaa, värit kestävät aikaa ja muovittomalla maalilla maalatut talot kestävät aikaa.

Eero Tähtinen Visual designer, Hansdotter

Pyydä lisätietoja, ja autamme sinua rakentamaan ymmärrettävää, erottuvaa ja muistettavaa viestintää.

Juuso Enala

Showrunner, osakas

Ota yhteyttä Juusoon, kun tarvitset ajattelua laatikon ulkopuolelta. Tai kuten eräs asiakas sen tiivisti: ”Soitin Juusolle, koska nyt tarvitaan hieman kontroversiaalimpaa näkemystä.”

Teija Himberg

Brändistrategi, asiakkuudet

Teija osaa kaavoittaa vaatteita – ja liiketoimintaa. Hänellä on poikkeuksellinen kyky hahmottaa teknisen alan asiakkaiden bisneslogiikkaa, prosesseja ja mahdollisuuksia.