LämpöYkkönen
Brändin kirkastus

LämpöYkkönen halusi brändinsä ilmentävän sitä, mistä sen asiakkaat jo yhtiön tunsivat: vahva asiantuntemus ja erinomainen palvelu.

Lämpöpumpuista tunnettu LämpöYkkönen on alansa markkinajohtaja, joka saa asiakkailtaan erinomaisen arvosanan osaamisesta ja palvelusta. Mielikuva LämpöYkkösestä oli kuitenkin jotain muuta: sitä pidettiin tuotekeskeisenä ja tarjoustalomaisena.

Halusimme, että kirkastettu brändi puhuisi samaa kieltä yhtiön strategian kanssa ja sen ytimen kanssa. Kaikessa tekemisessä ihmiset tulivat ensin. Siksi brändin tuli viestiä sekä laatua että lämpöä.

Yhtiön visio on tuottaa asiakkaidensa kanssa vuonna 2030 suuren ydinvoimalan verran uusiutuvaa energiaa. Se muotoutui brändin kirkastuksessa sloganiksi Positiivista energiaa.

Ilmeen kirkastuksen inspiraationa oli lämpökamerakuva, josta johdettu graafinen elementti varioituu eri aineistoissa. Se yhdessä persoonallisten ihmiskuvien kanssa tuo ilmeeseen tunnistettavuutta ja lämpöistä tunnetta.

Lopputuloksena syntyi rauhallinen, hallittu ilme, joka erottuu kilpailijoista.