Pitkän ja nousujohteisen uran Avidlyssa tehnyt Teija Himberg aloitti elokuun alussa strategisen markkinoinnin suunnittelutoimisto Hansdotterin ensimmäisenä brand strategy directorina. Himbergin missiona on linkittää Hansdotterin tekemä pitkäjänteinen brändirakennus tiukasti asiakkaiden liiketoimintaan. Rooli vaatii monipuolista ymmärrystä strategiatyöstä, luovasta suunnittelusta ja ennen kaikkea uskallusta ja taitoa sukeltaa asiakkaiden maailmaan – monesti jopa kyseenalaistaa saatuna toimeksiantoja.
– Rohkea, ilmaisuvoimainen ja osaamistaan kunnianhimoisesti päivittävä Teija oli meille täydellinen match, iloitsee Hansdotterin toimitusjohtaja Ulla Suur-Inkeroinen.
Mikä sai kääntymään urapolulla kansainvälisen konsernin kasvavista vastuista vasta kolmisenkymmentä henkeä työllistävään, kasvavaan toimistoon?
– Markkinointiviestintämaailmassa koolla on merkitystä, mutta yhtä lailla merkitystä on ketteryydellä, ennakkoluulottomuudella ja tuoreudella. Hansdotterilla on vastuullinen käyttöliittymä, todella kiinnostavia, maailman muuttamiseen pystyviä asiakkaita ja humaani ote niin työyhteisöön kuin yhteiskuntaan laajemminkin. Heti ensimmäisten keskustelun jälkeen oli tunne, että olen tullut omieni luo, Himberg tunnelmoi.