Shiftin brändin päivitys ja strategian kirkastus

Shift on turkulaislähtöinen, nykyään jo kansainvälinen tapahtuma, joka on tunnettu festivaalimaisesta tunnelmastaan, yhteisöllisyydestään ja tulevaisuuteen katsovasta sisällöstään. Shift toimii tapahtuma-alalla, jossa kilpailu on kovaa, varsinkin kun kohderyhmänä ovat yrityspäättäjät ja visionäärit, joiden aika on kortilla.

Yhteistyömme lähti liikkeelle siitä, että tapahtuman brändi haluttiin päivittää. Hansdotter valikoitui kumppaniksi avoimen ja keskustelevan kilpailutuksen kautta. Brändin uudistuksen yhteydessä tehtiin yhdessä myös strategian kirkastus, jo olemassa olevan hyvän pohjan päälle.

Meillä on väkevä osaaminen tapahtumapuolelta ja kyky löytää synergiaetuja asiakas- ja kumppaniverkostomme kautta.

Juuso Enala

“Meillä on väkevä osaaminen tapahtumapuolelta ja kyky löytää synergiaetuja asiakas- ja kumppaniverkostomme kautta. Kumppanuutemme perustuu siihen, että voimme avoimesti heitellä ehdotuksia ja sopiva osa niistä toteutetaan tulevana vuotena, osa ehkä myöhemmin. Shiftiä ja meitä yhdistää oikeanlainen ketteryys ja halu tehdä asioita toisin” kertoo Hansdotterin strategi Juuso Enala.

Shiftin toimitusjohtaja Sini Toivonen jatkaa: “Hansdotter teki jo kilpailutusvaiheessa muutaman näkemyksen siitä, mihin suuntaan brändi voisi lähteä ja pidimme ehdotuksista kovasti. Visuaalisesti linjat olivat juuri sellaisia kuin etsimme ja yksi näistä valikoituikin toteutettavaksi.”

Ehdotusten tekeminen kilpailutusvaiheessa sisältää aina pienen riskin: ehdotus tehdään saatavilla olevan tiedon pohjalta ja puuttumaan jää se olennainen eli asiakkaan näkemys brändin kehityksen suunnasta. Vahva osaaminen brändien kehityksestä sekä suunnittelija Heikki Kiviluodon ennakkoluuloton katuasenne saivat aikaan sen, että ehdotukset haluttiin tehdä.

– Otin suunnittelun lähtökohdaksi vuosikausia seuraamani underground-kulttuurin. Lähellä sydäntäni ovat aina olleet erilaiset konemusiikin tyylit acidista nykypäivään, Heikki kertoo.

Heikki halusi tuoda ilmeeseen klubimaisuutta, mutta ei kliseistä teknohuttua vaan uskottavaa ja kiinnostavaa. Toinen vahvasti vaikuttava asia oli japanilainen visuaalinen suunnittelu, jossa viehättää minimalistisuus ja eurooppalaiseen visuaaliseen kieleen nähden toisenlainen tapa hahmottaa maailmaa.

– Shift on edelläkävijä ja monessa teknisessä asiassa myös Japani on ollut kehityksen kärjessä ja on edelleen. Japanilaisen visuaalisuuden ja klubiestetiikan yhdistäminen toimi, ja lopputuloksena on kokonaisuus, joka ei näytä bisnekseltä vaan tapahtumalta, jonka teemana on tulevaisuus, Heikki summaa.

Rakasta
Loading...
Jaa