Kylänpään Mämmi
Pakkaussuunnittelu

Kylänpään mämmin pakkauksen visuaalisuus ei vastannut laatumielikuvaltaan itse tuotetta. Pakkausuudistuksella haluttiin poistaa tämä epäsuhta pakkauksen ja tuotteen välillä sekä laajentaa asiakaskuntaa.

Suunnittelua ohjaavina määreinä olivat perinteisyys, laadukkuus ja käsityöläisyys. Samalla haluttiin lanseerata uusi kattobrändi, Oman Kylän leipomo, jonka visuaalisuuteen haluttiin yhdistettävän kyseiset määreet.

Perinteikkäässä logossa tuulimyllykuvitukset perustamisvuosilukuineen luovat tuotteelle laadukkuuden leimaa. Pakkauksen värimaailma ja tuotteen nimi Kylänpään mämmi pidettiin tunnistettavuuden vuoksi samana.

Typografisilla ja sommitelmallisilla ratkaisuilla lisättiin pakkausdesigniin ripaus perinteikkyyttä ja laadukkuuden tuntua. Leimamainen ”käsin tehty” -merkki alleviivasi tuotteen artesaaniutta.

Nyt pakkausdesign erottuu kilpailijoista positiivisesti ja puhuu itse tuotteen kanssa samaa kieltä.