Rakas brändi,

kirjoitan sinulle ensimmäistä, mutten todellakaan viimeistä kertaa. Puhun sinulle äänellä jonka asiakkaasi kuulevat. Puhun tunteista ja tunteella. Pelkäämme asiakkaitamme, vaikka meidän tulisi rakastaa heitä. Rakastaminen ei tarkoita kaikessa samaa mieltä olemista, vaan se on kaksisuuntaista luottamista. Huono päiväkin on ihan ok.

Asiakas osaa kertoa negatiivisesta tunteestaan, mutta positiivinen palaute usein jää vähemmälle. Mutta negatiivistakaan palautetta ei annettaisi, jos ei olisi positiivista tunnesidettä taustalla. Muutenhan olisit pelkkää ilmaa, täysin samantekevä asiakkaallesi.

Aina kun on tunnetta, on toivoa. Vihastuminen voi johtaa ihastumiseen, jos kohtelet asiakastasi oikein. Ja jos pidät hänestä erityisen hyvää huolta, hän rakastuu sinuun yhä uudelleen. Ja vaikka välillä mokaisitkin, et tulisi yöksi kotiin, niin sinä voit korjata asian. Kukkapuskalla pääset pitkälle.

Älä siis pelästy hänen mielenilmaisujaan, vaan ota niistä opiksi. Älä vetäydy kuoreesi, vaan pyydä anteeksi. Mutta tee se rehdisti ja aidosti, äläkä mieti muiden mielipiteitä sinusta. Koska ne muut kyllä näkevät aitouden, he ovat kokeneet itse samoja tunteita.

Rakas Brändi, muista rakkaus. Se on joskus vaikeaa, joskus helvetin vaikeaa, mutta peräänantamattomuus ja usko yhteiseen tekemiseen palkitaan. Aivan varmasti.

Rakasta, niin tulet rakastetuksi.
Hansdotter