Menestyviä mainonnan konsepteja – pilke silmäkulmassa

Konsepteja suunnitellessa ollaan usein vakavan äärellä: tuotteelle tai palvelulle on asetettu kovat tavoitteet ja sisältöjä hiotaan viimeiseen asti. Joskus taas palaverit täyttyvät huonoista vitseistä ja hörähtelystä – ja lopputulos on vähintään erinomainen.

Paraisilta kotoisin oleva, perinteikäs Virtasen Maalitehdas on pieni yritys, joka on muuttunut vaivihkaa perinteisen linjan edustajasta maalimaailman disruptoijaksi. 

Ketterä ja tinkimätön toimintamalli sekä vanhaan maalintekotaitoon perustuvat tuotteet ovat asioita, joilla suuret toimijat tänä päivänä haastetaan. Maalien muovittomuus, hyvä maalattavuus ja korkea laatu ovat ominaisuuksia, joita sekä loppukäyttäjät että kuluttajat arvostavat. 

Kun tällainen toimija ja Hansdotter yhdistetään, tuloksena ei voi olla mitään muuta kuin menestys.

Yhteinen kieli


– Heti ensimmäisessä palaverissa keskustelu meni asian lisäksi huumorin puolelle ja tajusimme puhuvamme samaa kieltä, Virtasen toimitusjohtaja Kimmo Suomi kertoo.

Haluamme erottua ja tehdä toisin kuin muut ja Hansdotterissa oivallettiin tämä heti.

– Haluamme erottua ja tehdä toisin kuin muut ja Hansdotterissa oivallettiin tämä heti. Meillä on uskallusta tehdä raflaavakin mainonnan konsepti, jos viesti on oikea ja tukee brändiämme.

Myös Virtasen markkinointipäällikkö Jari Järvi kehuu välittömän yhteistyön sujuvuutta.

– Teemme töitä usein niin, että briiffin jälkeen heittelemme ideoita yhdessä Juuson, Riinan, Heikin ja Miikan kanssa. Monet konseptit ovat saaneet alkunsa juuri noista heitoista ja jalostuneet sitten Hansdotterin toimesta kampanjoiksi.

Syvähaastatteluilla asiakasymmärrystä

Pelkkää vitsailua työskentely ei ole ollut, vaan ideoiden pohjaksi tehtiin tarkka pohjatyö, jossa myös syvähaastateltiin tuotteiden loppukäyttäjiä – eli maalareita. 

Tätä kautta saatiin huomioita, joiden avulla kampanjoiden taktista sisältöä hiottiin ja varmistettiin, että puhutellaan kohderyhmää oikein. Hansdotterin Riina Pyöttiö nostaa esille tärkeän huomion: 

– Meillä on sisäänrakennettuna halu innostua asiakkaistamme, eikä Virtasen tapauksessa ollut epäilystäkään siitä, ettemmekö olisi liekeissä heidän tuotteistaan. Haluamme omalta osaltamme varmistaa, että mahdollisimman monet löytävät nämä upeat tuotteet. 

– Aloitimme terassiöljyjen kampanjalla viime keväänä ja tulokset olivat mielettömiä. Terassiöljyn myynti kasvoi 95 %, ja saimme ensimmäistä kertaa vuosiin tehdä töitä kahdessa vuorossa.

Kimmo Suomi summaa vuoden jatkuneen yhteistyön hienoja onnistumisia.

– Aloitimme terassiöljyjen kampanjalla viime keväänä ja tulokset olivat mielettömiä. Terassiöljyn myynti kasvoi 95 %, ja saimme ensimmäistä kertaa vuosiin tehdä töitä kahdessa vuorossa. Olemme erittäin tyytyväisiä ja jatkamme kohti uusia konsepteja.

Tiesitkö, että Virtasen maalitehtaan perustaja Aimo Virtanen aloitti maalien tekemisen Paraisilla jo vuonna 1959? Tutustu Aimo Virtasen tuoreeseen, täysin muovittomaan nimikkomaaliin – Virtasen Aimoon. 

Rakasta
1
Loading...
Jaa