Nordic Genexin brändiuudistus

Suomen johtava geenianalyysien asiantuntija valmiina kansainvälisille markkinoille

Nordic Genex on suomalainen epigenetiikan asiantuntijayritys, joka auttaa geenianalyyseillä asiakkaittaan ymmärtämään paremmin omaa itseään ja geeniperimäänsä. Opastava ja kokonaisvaltainen palvelukonsepti on maailmanlaajuisesti tarkasteltuna ainutlaatuinen kattavuuden ja konkreettisen ohjeistuksen vuoksi.

– Yritysmielikuvan uskottavuus on meille äärimmäisen tärkeä, koska tieto geenianalyyseistä on vielä melko vähäistä ja siihen liittyy epäluuloja. Myös suomalaisuuden esiintuominen on meille etu: olemme täällä johtavia asiantuntijoita funktionaalisessa lääketieteessä ja maailmalla skandinaavisuuteen liitetään myös luotettavuus, kertoo toimitusjohtaja Annika Kalvia.  

Yhteinen strateginen näkemys perustana

Brändin ydinhaaste löytyi inhimillisen ja tieteellisen puolen yhteensovittamisesta.

– Kun sain tutustua Annikaan ja Akiin ihmisinä, ymmärrys palvelukonseptin peruslupauksesta ja halusta auttaa ihmisiä todentui. Niiden siirtäminen brändi-ilmeeseen tuntuikin hyvältä, Tiina kertoo.

– Visual inventor Tiina Valve toteutti visiomme visuaalisuuden osalta. Lähtökohdaksi annettiin pohjoismaisuus, luonto, luotettavuus, ihmisläheisyys, tieteellinen osaaminen, puhdas ravinto ja terveelliset elämäntavat. Yrityksen logoa ei määritelty sen kummemmin, mutta jotain sellaista, joka peilaa näihin asioihin, on selkeä ja jää hyvin mieleen. Oli melkein pelottavaa, että olin itse edellisenä iltana miettinyt, miltä logomme näyttäisi ja kun Tintti esitteli sen seuraavana päivänä, yllätys oli melkoinen. Hän oli nähnyt ajatukseni, nauraa liiketoiminnan kehittämisestä vastaava Aki Karihtala. Kuvio sakaroineen näyttää lumihiutaleelta, mutta siitä löytyy useita elementtejä, joihin tarinamme voidaan rakentaa

Miltä inhimillinen, mutta tieteen kentältä ponnistava yritys sitten kuulostaa?

– Äänensävyn miettimisen suhteen Annika ja Aki olivat jo melko pitkällä, kun aloitimme yhteistyön. Oli siis selvää, että vaikeita tieteellisiä ilmaisuja vältetään. Toin selkokielisyyden lisäksi tone of voiceen välittävän ja palvelevan sävyn, sanoo creative verbaliser Anna Korpi-Kyyny.

Nordic Genexin brändiuudistukseen sisältyi strategisten linjausten, ilmeen ja äänensävyn lisäksi perusmateriaalien suunnittelu kuten ilmoitus, lomakkeisto ja myyntimateriaaleja sekä pakkaussuunnittelu.

Tutustu Nordic Genexiin.

Rakasta
Loading...
Jaa