Globaalisti 100 miljardin euron arvoisille markkinoille tähtäävä kotimainen startup Fepod tarvitsi kansainvälisen ja erottuvan ilmeen.
Aalto-yliopistossa kehitetyn uuden teknologian ympärille syntynyt startup Fepod haluaa mullistaa terveydenhuollon ammattilaisten työn. Samalla voidaan säästää huomattavia määriä rahaa ja ihmishenkiä maailmanlaajuisesti.
Tutkimus- ja tiedemaailmasta kaupallisille markkinoille kasvava Fepod toivoi itselleen vakuuttavaa ja markkinoitavaa brändiä. Uusi ilme ja logo vastaavat haasteeseen vähäeleistä tyylikkyyttä viestivällä designilla.
![](https://hansdotter.fi/wp-content/uploads/2022/12/Fepod-2_2064x1376.jpg)
– Logo toimii tässä ajassa, mutta pyrimme ennen kaikkea ajattomaan, pitkään palvelevaan toteutukseen. Tavoitteena oli, että logossa on jo vakiintuneen toimijan näköä, logon suunnitellut Eero Tähtinen toteaa.
![](https://hansdotter.fi/wp-content/uploads/2022/12/Fepod-5_2064x1376.jpg)
![](https://hansdotter.fi/wp-content/uploads/2022/12/Fepod-1_2064x1376.jpg)
![](https://hansdotter.fi/wp-content/uploads/2022/12/Fepod-4_2064x1376.jpg)
Fepodin kehittämä testauslaitteisto mittaa lääkepitoisuuksia verestä nopeasti ilman viivettä. Uudessa logossa on visuaalinen viittaus laitteeseen ja sen toimintaan.
– Pisteellinen F-kirjain muistuttaa verinäytteen pisaraa. Samalla se toimii Fepodin liikemerkkinä ja omana tunnistettavana ikonina.
Mitä työ sisälsi?
- Logo
- Sivustouudistuksen suunnittelu (yhdessä kumppanimme Mediascopen kanssa)
- Tuotekuvat
- Laitetarrat
- Käyttövideon tuottaminen
- Presentaatiopohjat
- Käyntikortit, tilan teippaukset ym.
![](https://hansdotter.fi/wp-content/uploads/2022/12/Fepod-3_2064x1376.jpg)