Fepod
Brändi-ilme

Globaalisti 100 miljardin euron arvoisille markkinoille tähtäävä kotimainen startup Fepod tarvitsi kansainvälisen ja erottuvan ilmeen.

Aalto-yliopistossa kehitetyn uuden teknologian ympärille syntynyt startup Fepod haluaa mullistaa terveydenhuollon ammattilaisten työn. Samalla voidaan säästää huomattavia määriä rahaa ja ihmishenkiä maailmanlaajuisesti.

Tutkimus- ja tiedemaailmasta kaupallisille markkinoille kasvava Fepod toivoi itselleen vakuuttavaa ja markkinoitavaa brändiä. Uusi ilme ja logo vastaavat haasteeseen vähäeleistä tyylikkyyttä viestivällä designilla.

– Logo toimii tässä ajassa, mutta pyrimme ennen kaikkea ajattomaan, pitkään palvelevaan toteutukseen. Tavoitteena oli, että logossa on jo vakiintuneen toimijan näköä, logon suunnitellut Eero Tähtinen toteaa.

Fepodin kehittämä testauslaitteisto mittaa lääkepitoisuuksia verestä nopeasti ilman viivettä. Uudessa logossa on visuaalinen viittaus laitteeseen ja sen toimintaan.

– Pisteellinen F-kirjain muistuttaa verinäytteen pisaraa. Samalla se toimii Fepodin liikemerkkinä ja omana tunnistettavana ikonina.

Mitä työ sisälsi?

  • Logo
  • Sivustouudistuksen suunnittelu (yhdessä kumppanimme Mediascopen kanssa)
  • Tuotekuvat
  • Laitetarrat
  • Käyttövideon tuottaminen
  • Presentaatiopohjat
  • Käyntikortit, tilan teippaukset ym.