Suomen Tekstiili ja Muoti ry kaipasi Fab-medialleen uutta fokusta ja kumppania sisällöntuotantoon.
Aloitimme yhteistyön strategisella workshopilla, jossa kirkastettiin Fabin konsepti, tavoitteet ja kohderyhmät. Työn tuloksena laajensimme katsettamme muoti-, vaate- ja tekstiilialan ulkopuolelle. Halusimme yhdessä tehdä alasta kiinnostavamman ja ymmärrettävämmän esimerkiksi päättäjille, rahoittajille ja kuluttajille.
STJM on alan etujärjestö ja sen Fab-media on sekä verkkosivusto että painettu vuosijulkaisu. Konseptityön yhteydessä myös vuosijulkaisun ilmettä kirkastettiin vastaamaan asetettuja tavoitteita ja kunnianhimotasoa – olemassa olevaa brändi-ilmettä noudattaen. Uudistunut Fab herättää keskusteluja, katsoo alaa kriittisestikin ja nostaa esiin alan valtavan potentiaalin ja osaamisen.
Vuoden 2023 aikana Fab-verkkomediassa julkaistiin yhteensä 14 kiinnostavaa artikkelia, jotka muun muassa nostivat esille muoti- ja tekstiilialan merkitystä Suomelle, pureutuivat syvälle ilmiöihin sekä monipuolistivat käsitystä siitä, mitä muoti oikeastaan on. Vuoden lopussa kääräisimme koko komean paketin yksien kansien väliin vuosijulkaisuksi, joka toteutettiin englanninkielisenä.
Mitä työ sisälsi?
- Lehden strategia ja konsepti
- Sisältösuunnitelma ja toimitusneuvostot
- Sisältöjen tuotanto avaimet käteen -periaatteella
- Vuosijulkaisun ilme
- Vuosijulkaisun taitto
Yhteistyömme jatkuu vuonna 2024 jatkuvan sisällöntuotannon mallina. Vuoden loppupuolella ilmestyy jälleen uusi vuosijulkaisu.
Ota seurantaan stjm.fi/fab, niin tiedät mitä alalla puhutaan.
Suomen Tekstiili & Muoti ry Instagramissa.