Exact Tools
Brändin kirkastus ja markkinointiviestintää kumppanuusmallilla

Exact Tools on suomalaisen insinööritaidon tulos – ammattilaisten työkalu, joka luo uuden standardin putken katkaisuun. Kirkastimme brändin ytimen vastaamaan yrityksen kunnianhimoisia tavoitteita ja jatkamme yhteistyötä jatkuvan kumppanuuden mallilla.

Exact Toolsin innovaatio on työkalu, joka katkaisee putken 10 kertaa nopeammin kuin perinteisesti käytetty rälläkkä – ja aina turvallisesti. Tämä sekä tehokkuuden että työturvallisuuden mullistava työkalu kaipasi kirkasta brändiä ja rohkeaa viestiä.

Kirkastimme mission, vision ja arvot, ja kiteytimme sloganin muotoon If it needs to be cut, cut Exact. Brändin visuaalista ilmettä terävöitettiin ja Exactin tarina dramatisoitiin brändivideoksi. Video luotiin ketterästi ja kustannustehokkaasti hyödyntäen AI-spiikkausta ja yhdistellen olemassa olevaan työmaakuvastoa ja kuvapankkivideoita. Uudistettu brändi ja video innostivat ja sitouttivat jälleenmyyjiä Dealer Day -tapahtumassa, mikä taas auttaa varmistamaan yrityksen pitkäjänteistä kasvua.

– Tiesimme, mitä meidän pitää tehdä, mutta meidän oli omin avuin vaikea konkretisoida sitä ja luoda kiinnostavaksi tarina, joka iskee asiakkaisiin. Olemme saaneet Hansdotterilta resursseja ja näkemystä siitä, miten markkinointi toimii parhaiten, miten saadaan kustannustehokkaasti Exactin tuotteita ja brändiä vahvistettua ja mihin loppuasiakkaiden tarpeisiin meidän pitää vastata. Varsinkin kun olemme vientiyritys, niin myös meidän markkinoinnin pitää toimia globaalisti eikä vain kotimaassa, sanoo Exact Toolsin toimitusjohtaja Sami Ojamo.

– Yhdessä olemme jalkauttaneet kirkastettua strategiaa ja uudistettuja arvoja kansainvälisesti, mikä on ollut tosi hienoa. Ja mikä parasta, yhteistyö on ollut alusta asti helppoa, mutkatonta ja innostavaa, sanoo Ojamo.

Yhteistyö jatkuu tiiviisti kumppanuusmallilla ja sen tuloksena on jo syntynyt kaikkea, mitä kasvava, kunnianhimoinen organisaatio on kaivannut: muun muassa myynnin tukimateriaalia, uutiskirjeitä ja esitteitä.

Mitä työ sisälsi?

  • Brändin ydin: missio, visio ja arvot
  • Ilmeen kirkastus
  • Brändikirja
  • Dealer Day -messujen materiaaleja
  • Brändivideo
  • Säännölliset uutiskirjeet
  • Somekanavien haltuunotto