Mainonnan konsepti

Suomessa valmistettu uutuussilli

Jalostaja pelasti suomalaisen silliperinteen yhdessä Suomen Sillikonttorin kanssa. Päätös syntyi viime syksynä, kun Orkla kertoi siirtävänsä Ahti- ja Vesta-sillien valmistuksen Turusta Puolaan. Niin suomalaista kuin olla ja voi -kampanjan Jalostajalle suunnitteli Hansdotter.

Vappuna lanseeratut Jalostajan sillit ovat saaneet erinomaisesti hyllytilaa ruokakaupoissa. Jalostajan Suomessa valmistetut uutuussillit haastavat suoraan markkinajohtaja Ahdin, jonka tuotannon Orkla on siirtänyt Puolaan yhdessä Vesta-merkin kanssa.

– Me halusimme säilyttää suomalaisen silliosaamisen ja tarjota kuluttajille aidon Suomessa valmistetun vaihtoehdon. Haluamme tukea vahvoja suomalaisia perinteitä ja ruokakulttuuria, sanoo tuotepäällikkö Mirjami Vekara Jalostajalta.

Jalostajan sillit valmistetaan Uudessakaupungissa

Samaa mieltä oli uusikaupunkilainen Suomen Sillikonttori, jonka takaa löytyy yli 40 vuoden kokemus sillin valmistuksesta. Yhdessä Jalostajan kanssa silliuutuudet saatiin markkinoille nopealla aikataululla – laadusta tinkimättä.

Hansdotterin tiimi vieraili Uudenkaupungin sillitehtaalla ja pääsi maistamaan eri kypsytysvaiheessa olevia sillejä.

– Me haluamme nostaa suomalaisen sillin arvostuksen uudelle tasolle. Sillin valmistus perinteisen suomalaisen reseptin mukaan vie noin puoli vuotta. Valmistustapa takaa sen, että Jalostajan sillit ovat korkealaatuisia ja juuri niin maistuvia kuin niiden kuuluu ollakin, sanoo silliguru Matti Ruuska Suomen Sillikonttorilta.

Markkinoinnin konsepti ammentaa suomalaisuudesta

Silliä syövät arvostavat tutkitusti kotimaisuutta, ja siksi mainonta nojaa vahvasti suomalaisuuteen. Niin suomalaista kuin olla ja voi -konsepti nostaa esiin perisuomalaisia asioita ylpeydellä. Konseptin on toteuttanut Hansdotter.

Idea syntyi suoraan Orklan Turun tehtaan pääluottamusmiehen lausunnosta, kun yhtiö oli päättänyt siirtää tuotantonsa Puolaan ja sulkea Turun tehtaan. Hän ennusti Ahdin markkinoiden pienentyvän, kun kuluttajat saavat tietää sillien valmistuksen siirtämisestä ulkomaille, sillä “Ahti-silli on niin suomalainen tuote kuin olla ja voi”.

– Nyt tuon Suomessa valmistetun sillin paikan täyttää Jalostaja, sanoo creative Totti Toiskallio Hansdotterilta.

Kampanja on jalkautunut digi- ja printtikanavien ohella myös Turun kauppahalliin, jossa Jalostajan sillien oma pop-up myymälä palvelee koko kesäkuun ajan.

Suunnitteluun osallistuvat Ulla Jämä, Heikki Kiviluoto, Anna Korpi-Kyyny, Samu Rintala ja Totti Toiskallio.

Rakasta
1 vote, average: 1,00 out of 1 1
Loading...
Jaa