Klassikkobrändi

Jalostajan hernekeitto omii torstain

Jalostaja hakee klassikkotuote hernekeitolle lisää ostokertoja ja uudelleenkokeilijoita. Hernekeittotorstain voimalla pyörivä kampanja näkyy ulkona ja digissä keskiviikkoisin ja torstaisin.

Markkinointikampanja tuo yhden Suomen suosituimman valmisruoan markkinointiin uutta otetta. Tavoitteena vuodelle 2019 on hernekeiton ostotiheyden kasvattaminen sekä nuorten kuluttajien saaminen hernekeiton syöjiksi.

Konseptin ydinviestiksi valikoitui suomalaisille tuttu perinne, hernekeittotorstai. Mainonnassa luotetaankin yksinkertaisuuteen: hernekeittopurkki yhdessä Torstai-sanan kanssa kertoo suomalaiskuluttajille kaiken oleellisen. Yksinkertaisen vahvaa viestiä korostetaan ulko- ja digimedianäkyvyydellä keskiviikkoisin ja torstaisin.

Mirjami Vekara

– Hernekeittomme on edullinen, täysin lisä- ja säilöntäaineeton kotimainen ruoka, jossa ei ole mitään ylimääräistä. Lisäksi hernaripurkki on ekologinen, sillä se on sataprosenttisesti kierrätettävä. Näitä etuja haluamme tuoda esille ja ihmisten tietoisuuteen, sanoo Mirjami Vekara.

Jatkossa saman konseptin sisällä keskitytään myös hernekeiton ominaisuuksiin.

Kampanjan suunnitteluun Jalostaja valitsi yhteistyökumppanikseen Hansdotterin.

­– Hansdotterin ajatus hernekeiton ympärillä oli hyvin selkeä, yksinkertainen ja tunnistettava, sekä täysin Jalostajan hernekeittostrategiaan sopiva, sanoo Vekara.

Hansdotterlaisilla oli ilo päästä miettimään klassikkotuotteen mainontaa.

Koska Jalostajan hernekeitossa ei ole mitään turhaa, emme halunneet mainontaankaan mitään ylimääräistä.

– Torstain asema suomalaisten hernekeittopäivänä on niin vahva, että sen hyödyntäminen ja vahvistaminen mainonnassa on ikään kuin itsestäänselvyys. Koska Jalostajan hernekeitossa ei ole mitään turhaa, emme halunneet mainontaankaan mitään ylimääräistä, kertoo creative Totti Toiskallio.

Anna Korpi-Kyyny

Hernekeittotorstain omiminen Jalostajalle ja digimedioiden mahdollistama kohdennettu näkyvyys ovat yksinkertaisuudessaan toimiva yhdistelmä.

– Huolellinen strateginen suunnittelu auttoi meitä luomaan monivuotisen konseptin, joka nostaa brändimielikuvaa ja mahdollistaa tiukan taktiset ulostulot. Hernekeittotorstain omiminen Jalostajalle ja digimedioiden mahdollistama kohdennettu näkyvyys ovat yksinkertaisuudessaan toimiva yhdistelmä, sanoo creative Anna Korpi-Kyyny.

Rakasta
1 vote, average: 1,00 out of 1 1
Loading...
Jaa